Garantie
Garantietermijn
Op alle producten hanteren wij de wettelijk verplichte garantietermijn van 12 maanden. De leveranciers en fabrikanten van onze producten zijn zorgvuldig uitgekozen waardoor wij producttevredenheid garanderen.
Mocht u toch problemen ondervinden met uw product, neemt u dan contact op met onze klantenservice via info@squashwebwinkel.nl. Wij zitten voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. Indien het probleem niet door onze klantenservice kan worden opgelost, dragen wij er zorg voor dat het product vervangen c.q. gerepareerd wordt .
Het retourneren van producten dient altijd eerst per e-mail aangekondigd te worden: info@squashwebwinkel.nl. Onaangekondigde en onvoldoende gefrankeerde zendingen worden geweigerd! Ook zendingen die als ‘Retour afzender’ zijn verstuurd, worden geweigerd. Retourzendingen volgens deze regeling moeten dus altijd door u gefrankeerd worden.
Geen garantie op snaren.
Squashwebwinkel kan helaas geen garantie verstrekken op snaren. Het komt tegenwoordig bij een aantal merken voor dat de snaar vrij snel breekt. Dit ligt niet aan het racket of de snaar. De meeste rackets zijn tegenwoordig van z'n goede kwaliteit dat de snaar zeer snel breek wanneer je de bal net onder het frame raakt. Er komt dan zeer veel spanning te staan op de snaar en daardoor kan deze breken. Vervelend te zeggen is dat je de snaren op deze plek niet moet raken en eigenlijk een mishit hebt. De ruimte tussen de bovenste horizontale snaar en het frame is vaak te groot. Wanneer je hier slaat in combinatie met de goede kwaliteit rackets van tegenwoordig, is de kans zeer groot dat de snaar daar breekt. Totdat de grote merken hier iets aan doen, blijft dit helaas terugkomen. Wij hebben bijvoorbeeld een speler gehad die in 1 maand driemaal zijn snaar brak. Telkens op dezelfde plaats. Zowel de fabrikant als wij kunnen daar niets aan doen. De oplossing voor hem was een goede kwaliteitssnaar, de Ashaway powernick. Gelukkig is hij een uitzondering.
In navolging van alle grote squashmerken kunnen wij derhalve geen aansprakelijkheid aanvaarden voor gebroken snaren of anderszins. Een snaar is aan krachten onderhevig en het is moeilijk te onderzoeken wat de oorzaak van de breuk is geweest. Mocht je toch twijfelen of het een fabrieksfout is, dan wil ik je vragen onsdit te mailen. Wij geven je dan het emailadres van de contactpersoon van het racketmerk. Je kunt dan met hun corresponderen en je krijgt dan bericht of de breuk alsnog onder de garantie valt.
Garantie op rackets.
Wat te doen bij breuk, het meest voorkomende euvel? De discussie is altijd of de breuk veroorzaakt is door de gebruiker of dat er sprake is van een fabrieksfout. Deze discussie kunnen en willen wij niet voeren.Wij verleggen deze discussie naar de merkhouder van het racket. Zij hebben de expertise en beschikken over informatie over de rackets die in het verleden kapot zijn gegaan en of die onder de garantie vielen. Zij volgen al jaren het product en kunnen zeer goed beoordelen of dit onder de garantie valt. Helaas moeten wij constateren dat het meestal geen fabrieksfout is. Dit wil niet zeggen dat reclameren dus geen zin heeft.
Echter er wordt ook tegen de muur, de grond, het glas en soms regen het racket van de tegenstander geslagen. Daar houdt het racket altijd iets aan over. Soms kun je er nog maanden mee spelen en soms nog maar 2 weken. De merkhouder moet dan de moeilijk taak op zich nemen te oordelen wat juist is. Wij nemen deze beslissing altijd over. Wij vertrouwen op hun expertise en oordeel in deze. Ben je het er niet mee eens, dan zul je met de merkhouder hierover in discussie moeten gaan. Dus bij breuk wordt het probleem voorgelegd naar de merkhouder. Meestal willen wij de breuk bij een racket eerst zelf beoordelen. Daarom vragen we je het racket naar ons in Merum te sturen. Wij overleggen met de merkhouder en sturen hun desnoods het racket op. Dunlop doet de claim-afhandeling zelf.
Om een eerste beoordeling te maken, is het wellicht verstandig om eerst een paar foto's te sturen. Graag van de breuk en van de bumper. Hiermee kunnen we een eerste beoordeling maken op basis van deze foto's. Hierna kun je dan mogelijk een betere beoordeling maken of opsturen zin heeft. Indien je hier gebruik van wens te maken dan graag de foto's sturen naar info@squashwebwinkel.com